2016. – godina pravične tarife, zadovoljnog korisnika i uspješnog poslovanja

U četvrtak, 9. veljače 2017. godine, u Informativnom centru Grada Rijeke održana je konferencija za medije na kojoj su direktor Energa Sanjin Kirigin, zamjenik direktora Marko Križanec i direktor Sektora topline Vatroslav Jukić istakli kako je 2016. bila godina pravične tarife, zadovoljnih korisnika i uspješnog poslovanja. Također su iznijeli analizu računa toplinske energije za siječanj ove godine koja je pokazala da su računi manji, unatoč najnižim temperaturama u zadnje tri godine.

 

Neki od ključnih događaja i promjena koji su obilježili 2016. godinu u Energu mogu se svesti na sljedeće stavke:

Snižena cijena grijanja

  • Nadovezujući se na trend smanjenja cijena toplinske energije koji je započeo 2015. godine, cijena toplinske energije tijekom 2016. godine smanjivala se dva puta tj. ukupno za oko 30%. Trenutna cijena snage iznosi 18,50 kn/kW, a energije 0,35 kn/kWh.

Nema više tehnički nelogičnih računa

  • U 2016. godini prigovora na tehnički nelogične račune za toplinsku energiju gotovo i nije bilo, a na sve postavljene upite Energove službe za korisnike reagirale su promptno i kvalitetno.
  • Zbog smanjenja cijene isporučene toplinske energije, ukupan prosječan račun za krajnjeg korisnika u siječnju 2017. godini je niži od onih u siječnju 2015. i 2016. godine, unatoč znatno većoj potrošnji kWh toplinske energije za zagrijavanje prostora (zbog značajno niže temperature):

 

Ukupan prosječan račun za isporučenu toplinsku energiju (s PDV-om) Temperatura
Siječanj 2015. 737,48 kn 6,6° C
Siječanj 2016. 647,98 kn 5,5° C
Siječanj 2017. 639,55 kn 1,2° C

 

2016. godina bila je godina pozitivnog poslovanja tvrtke

  • Tijekom godine nastavilo se s ulaganjima i radovima u svrhu poboljšanja usluge za korisnike Energa: nastavljeno je širenje i unaprjeđenje sustava javne rasvjete u gradu, izgradnja plinovoda u gradu Rijeci (područje Srdoča i Martinkovca) te gradu Kastvu i Općini Viškovo, a dovršene su i pripremne radnje za drugu fazu obnove sustava toplovoda.
  • Provedbom nove reorganizacije, odlaskom 23 ljudi i uvođenjem novih funkcija u sistematizaciju radnih mjesta (direktori Sektora topline i plina) poboljšan je unutarnji ustroj tvrtke i njeno poslovanje, bez ikakvog povećanja troškova, dapače, čak i uz određene uštede.
  • Smanjenje cijene grijanja nije ugrozilo poslovanje Energa.

 

Aktivnosti ostvarene tijekom 2016. godine sa svrhom formiranja pravične tarife, zadovoljnog korisnika i uspješnog poslovanja tvrtke nastavljaju se i u ovoj godini kroz unaprjeđenje komunikacije s korisnicima putem razgovora te suradnjom s ovlaštenim predstavnicima i zainteresiranim građanima. S ciljem još bolje informiranosti korisnika, izrađen je letak sa savjetima za pravilnije i učinkovitije korištenje centralnog grijanja koji je poslan na 10 000 adresa, odnosno svim korisnicima toplinske energije. Letak se temelji na iskustvima koje smo prikupili tijekom razgovora s ovlaštenim predstavnicima suvlasnika u zgradama koje su tijekom prethodne godine ostvarile regularnu potrošnju toplinske energije i pravične račune.

U 2017. godini nastavljaju se kapitalne investicije tvrtke u svim njenim djelatnostima, pri čemu posebno valja istaknuti početak radova na obnovi sustava toplovoda (nastavak projekta koji je započeo 2015. godine u suradnji s Europskom bankom za obnovu i razvoj). Radovi će se provoditi na čak pet lokacija u gradu (na području Podmurvica, Škurinja, Srdoča, Kozale i toplane PO-48), čime će biti obuhvaćeno više od 2.000 korisnika toplinske energije. Izvršit će se zamjena 2.550 m toplovoda, što s investicijom iz 2015. godine iznosi čak 4.050 m obnovljenih toplovoda u gradu Rijeci. Osim toga, u planu je zamjena 20 toplinskih podstanica na području Vojaka s automatiziranim i daljinski upravljanim podstanicama.

Ukupna planirana investicija u 2017. godini doseže vrijednosti od čak 2.000.000 €.

Među novim unapređenjima koje se planiraju ostvariti u bliskoj budućnosti najvažnije je svakako podizanje razine automatizacije postojećih toplana i prelazak na 24-satni rad u toplovodnom režimu radi smanjenja gubitaka. Kao što je već poznato, toplana Gornja Vežica, a paralelno i objekti priključeni na sustav distribucije toplinske energije u naselju Gornja Vežica, krenuli su s probnim radom 24-satnog režima. Odluka o probnom radu u novom režimu grijanja donesena je s ciljem što bolje iskoristivosti sustava i na temelju prethodnih iskustava na toplanama Vojak i PO 48 (Turnić), kada je provedeni testni period pokazao uštedu goriva od 10 – 13%.